Wielu właścicieli sklepów bagatelizuje korzyści, jakie może przynieść oparta o badania na
konsumentach aranżacja wnętrz komercyjnych. W dobie wszechobecnych promocji i nieustającej
walki o klienta, dla części z nich cena produktu przestała być jedynym kryterium zakupu. Coraz
większe znaczenie zyskały subiektywne, indywidualne odczucia, które sprawiają, że część osób
chętniej wybiera „sklep A” niż „sklep B”. O ile motywacja takich decyzji może być niejasna dla osób
nie związanych z handlem, menadżerowie i właściciele sklepów muszą rozumieć owe kryteria. I
wiedzieć jak je wykorzystać.

Aranżacja wnętrz komercyjnych – o czym mogłeś nie wiedzieć?

Większość klientów jest wzrokowcami – fakt ten skrzętnie wykorzystują specjaliści od sprzedaży
wizualnej (ang. Visual merchandising), projektując wnętrza, mające wzbudzić jak najlepsze
skojarzenia na linii sklep-klient. Odpowiednio przeprowadzona aranżacja wnętrz komercyjnych ma
za zadanie maksymalnie zwiększyć szanse na dokonanie zakupu przez konsumenta. Aby uświadomić
sobie korzyści, jakie niesie ze sobą skuteczna aranżacja wnętrz komercyjnych, warto przytoczyć
odpowiednie dane liczbowe.

Stwórz przyjazne pierwsze wrażenie

Szacuje się, że podświadoma opinia na temat sklepu zaczyna się już w momencie przekroczenia po
raz pierwszy jego progów, a moment ten zapamiętuje około 75% klientów. Co więcej, opinia na
temat pierwszego wrażenia formuje się w ciągu od 3 do 8 sekund! Warto dołożyć wszelkich starań,
aby moment ten kojarzył się z samymi pozytywami, takimi jak ogólna czystość, elegancka ekspozycja
czy odpowiednio dobrane oświetlenie.

Starannie dobierz zawartość witryny

Według specjalistów wizualnej, co drugi klient kupuje produkt, umieszczony na sklepowej ekspozycji.
Mądrze zagospodarowana witryna pozwala zatem podnieść zyski i pomaga w wypracowaniu opinii na
temat sklepu. Może ona opierać się o atrakcyjne ceny bądź unikatowość produktów – obie opcje są
równie korzystne w perspektywie budowania świadomości na temat marki.

Wpłyń na decyzję zakupową

Aż dwóch na trzech klientów podejmuje swoje decyzje zakupowe w samym sklepie, a skłonność do
impulsywnych zakupów to cecha co drugiego potencjalnego konsumenta. Oczywiście, szansa na to,
że ktoś, kto wchodzi na dział samoobsługowy po jogurt i sok, a wyjdzie z niego z telewizorem jest
bardzo niewielka. Odpowiednie rozmieszczenie artykułów pierwszej potrzeby może jednak sprawić,
że kupujący chętniej dołoży do wózka coś spoza swojej listy zakupów.
Powyższe porady nie są odpowiedzi na wszystkie pytania, związane ze skomplikowanym i
kompleksowym zadaniem, jakim jest aranżacja wnętrz komercyjnych. Stanowi jednak punkt wyjścia,
z którym można skonfrontować swoje przemyślenia. Decydując się na zabieg tego rodzaju, zaufaj
wiedzy ekspertów. Skontaktuj się z przedstawicielami Icon Concept i przekonaj się, że aranżacja
wnętrz komercyjnych może naprawdę poprawić sprzedaż w Twoim sklepie.